Konsultacje on-line

W dobie coraz większej mobilności całych  rodzin i poszczególnych ich członków wzrasta rola  komunikowania się za pomocą nowych narzędzi: skype’a, portali społecznościowych itp.

W wypadku konfliktów między osobami  oddzielonymi znaczną odległością, coraz większe znaczenie  uzyskująkonsultacje on-line.

Jeśli możliwe jest spotkanie z mediatorami „face to face” warto poszukać ośrodka mediacyjnego w swojej okolicy. Czasem jest to utrudnione, np. ze względu na  barierę językową między klientem mediacji a mediatorem.

Nawet jeśli mamy możliwość skorzystania z mediacji na naszym terenie, zawsze warto przygotować  się do spotkania dokonując badania własnych emocji i ustalając priorytety. Lepsze przygotowanie do mediacji może zaowocować szybszymi ustaleniami, bądź określeniem własnego podejścia do konfliktu, swojej w nim roli. Wiedza ta pozwala uwolnić się spod władzy negatywnych emocji, poczucia winy lub krzywdy i szybciej uzyskać spokój ducha, niezależność, oraz osiągnąć ważne dla siebie cele.

W tych przygotowaniach pomoże  kontakt przez telefon lub skype’a.

Podstawą do takiej konsultacji jest odrobienie „pracy domowej”, która polega na zbieraniu informacji o własnych reakcjach, priorytetach i emocjach oraz poszukiwanie odpowiedzi na kluczowe pytania. Konkretne zadania domowe są związane ze specyfiką konfliktu, fazą jego rozwoju oraz osobistymi zasobami, ograniczeniami oraz przekonaniami.

Po zgromadzeniu pierwszej porcji informacji, ustaleniu terminu i dokonaniu przedpłaty może dojść do konsultacji, która z naszym udziałem trwa 45 minut, a  kosztuje 50 zł.

Kluczowe jest uzyskanie zaufania do osoby mającej być opiekunem konfliktu, swoistym coachem.  Jeśli podczas wstępnej rozmowy pojawia się poczucie bezpieczeństwa i rozumienia, warto spróbować tej ścieżki nawet jeśli jest to tylko kontakt przez skype’a, lub telefon.

Paradoksalnie, ten wydawać by się mogło „bezduszny” kontakt może być korzystny, jeśli lubimy rozmawiać przez telefon i kojarzy nam się to z czymś miłym.

One Comment

  1. Lucyna

    Sierpień 24, 2013

    Witam,
    Czytam Waszą stronę i jestem pozytywnie nastawiona do Waszych oferowanych środków oraz sposobów rozwiązywania ludzkich problemów. Ten merytoryczny i rzeczowy sposób opisu Waszych umiejętności zachęcił mnie do kontaktu z Wami.
    Myślę, iż informatyczne środki komunikacji są bardzo obiecujące oraz zachęcające do dalszych kontaktów również w sprawach osobistych.
    Jestem zadowolona, iż znalazłam te zamieszczone informacje. Stały się one już pewnego rodzaju drogowskazem dla mnie. Dzięki. Pozdrawiam LR.

Share Your Thoughts